A 2012. január 1-jével életbe lépő, az oktatási igazolványokról szóló 362/2011. (XII. 30.) kormányrendelet rendelkezései alapján az állandó diákigazolványok igénylési folyamata teljes egészében elektronikussá vált.
A fénykép és aláírás felvételét az új igénylési folyamat szerint az okmányirodák végzik, ezért a fényképkészítés és aláírásrögzítés céljából be kell fáradni valamelyik okmányirodába.
Az Oktatási Hivatal tájékoztatása értelmében a szolgáltatás igénybevételéhez az alábbi iratokat kell bemutatni:
A hallgató egy Nemzeti Egységes Kártyarendszer (NEK) adatlapot kap az okmányirodai ügyintézőtől, melyen a nyilvántartásban szereplő adatok, a fénykép és az eredeti aláírás szerepel. Ezen adatlapnak része az a 16 karakterből álló NEK azonosító, melynek az intézményi diákigazolvány igénylési folyamatban jelentős szerepe lesz, ezért ezen adatlap megőrzésére fokozottan ügyelni kell.
Az okmányirodai fényképezési szolgáltatás ingyenes.
A hallgatónak a Neptun rendszerben kell kezdeményezni az igénylést az Ügyintézés/Diákigazolvány igénylés/Új felvétel felületen, az alábbiak szerint:
Az elektronikus igényléssel együtt automatikusan létrejön egy 1400.-Ft-ról szóló kiírt tétel, mely a diákigazolvány térítési díja. A diákigazolvány árát csekken – melyet a Dékáni Hivatalban lehet átvenni - a postán, vagy bankkártyával, a Neptun Hallgatói WEB-es felületen lehet befizetni.
A Dékáni Hivatal kizárólag abban az esetben tudja a diákigazolvány igénylést továbbítani az Oktatási Hivatal felé, amennyiben a kiírt tétel a Neptun rendszerben teljesítésre kerül. Ez postai, csekkes befizetés esetén akár több napot is igénybe vehet.
Felhívjuk a hallgatók figyelmét, hogy az átutalással való fizetés nem megengedett! Ennek figyelmen kívül hagyásából eredő késedelmes ügyintézés minden esetben a hallgatót terheli!